Нові правила сплати податків за квартири для українців: при відмові загрожує штраф

ГоловнаСуспільствоНові правила сплати податків за квартири для українців: при відмові загрожує штраф

-

В Україні з 2023 року податок на квартири та будинки сплачуватимуть за новими правилами. Міністерство фінансів видало наказ, який запроваджує нову форму декларації (з додатковими умовами використання адреси та пільгами). Цього року податок сплачується за період до 2022 року. Податок торкнеться тих, хто володіє квартирами площею понад 60 кв. м і будинками площею понад 120 кв. м.

У Державній податковій адміністрації пояснюють, що якщо у власності особи є і квартира, і будинок, то їхня загальна площа не повинна перевищувати 180 кв. м. Також передбачена новація, згідно з якою не сплачується податок на об’єкти нерухомості, розташовані на окупованих або спірних територіях.

Що відбувається з сумою податку

Повна сума зібраного податку залишається в муніципальному бюджеті. Тому місцева влада може зменшувати (але не збільшувати) розмір податку. Закон передбачає “рамки”. Однак у більшості випадків місцеві органи влади використовують ці “рамки” для розрахунку суми податку.

Це означає, що розмір податку не може перевищувати 1,5% мінімальної заробітної плати за звітний рік, яка у 2023 році становить 97,5 грн за квадратний метр, оскільки сплачується за 2022 рік.

Наприклад, якщо ви володієте квартирою площею 100 кв. м, вам доведеться заплатити лише за 40 кв. м (100 мінус 60). За різницю між “нормативною” та фактичною площею – 3 900 грн (97,5 грн за кв. м).

Однак слід пам’ятати, що якщо квартира поділена між членами сім’ї, наприклад, по 50 кв. м на вас і вашу дружину, то податок платити не доведеться.

Новий бланк декларації можна знайти тут. Щоб заповнити декларацію, вам потрібно звернутися до податкової інспекції, де ви зареєстровані. Там вам допоможуть заповнити декларацію і дадуть пораду. Люди, які відмовляються платити, будуть піддаватися штрафам і пені через суд.

Як карають людей, які не платять

Громадяни, які отримують повідомлення про нарахування податку на нерухомість, зобов’язані сплатити його протягом двох місяців. У разі затримки платежу до 30 днів нараховується штраф у розмірі 10% від несплаченої суми податку. Якщо платіж прострочено більше ніж на 30 днів, штраф становить 20%.

Ми в соціальних мережах

Останні новини

Як брендований одяг та сувеніри допомагають розвитку корпоративної культури й бренду

Замовити корпоративний одяг та мерч з логотипом можна тут, де надаються послуги з виготовлення...

Нужна ли функция Dynamic Load Balancing для домашней станции для зарядки электромобиля?

Владельцы электромобилей, которые выбирают домашнюю зарядную станцию, могут встречать аббревиатуру DLB в технических характеристиках....

Индивидуальные стельки: изготовление, цена и как заказать

Стандартные ортопедические стельки подходят не всем. Если строение стопы имеет выраженные особенности или есть...

П’ять дурниць про китайський чай, які повторюють роками

Чайна тема в нас виросла дивним чином. Спочатку були дев'яності з їхніми езотеричними гуртками,...

Можливо вам сподобається

Как организовать похороны в Киеве: пошаговый алгоритм и выбор ритуальной службы

Смерть близкого человека всегда становится тяжелым событием, а необходимость одновременно решать организационные вопросы делает...

Часте сечовипускання у жінок і чоловіків: причини та необхідні обстеження

Часте сечовипускання — це симптом, за якого людина відчуває потребу спорожняти сечовий міхур частіше,...

Обучение в Чехии: как подготовиться к поступлению в государственные университеты

Получение высшего образования в странах Европейского Союза открывает перед выпускниками широкие карьерные перспективы, обеспечивая...
Хочете розмістити статтю чи посилання на NewsWall? Будь ласка, через біржу Collaborator — зручно і швидко.